Sparkstar

Föreningen Sparkstar är en ideell kulturförening med sitt säte i Trosa.

Föreningen driver bland annat kurser för barn och ungdomar i sång, dans, teater och show.

Sparkstar är en ideell förening som annordar kulturevenemang som Teaterföreställningar, Alla barns roliga dag och julgransplundringar i Trosa.

Sparkstar annordnar även kurser för barn och ungdomar i Trosa kommun med omnejd.

Vårt mål och motto på kurserna är: Alla kan.

Kulturföreningen Sparkstar har startats av Artisterna Josephine och Boby Betschart från showgruppen The Sparklights. De har under 7 år drivit kursen The Sparklights Showskola och gjort stora musikalprojekt i olika skolor i Trosa kommun.  För att kunna utveckla kurserna startade de 2013 en förening.

Föreningen sparkstar driver även Trosa Sommarteater

Styrelse

Ordförande: Josephine Betschart

Kassör: Boby Almroth Betschart

Sekreterare: Kerstin Betschart

Copyright 2017 all images and photographs, all rights reserved.

No content or imagery may be used without the expressed written consent by Josephine Betschart