Josephine & Boby Betschart
 är artisterna som 2010 startade Showskolan

Tillsammans driver dom även Trosa Sommarteater och showgruppen The Sparklights. Läs mer på www.sparklight.se, trosasommarteater.se

Josephine är uppvuxen i Trosa kommun. När hon var liten tyckte hon att det var alldeles för lite för att göra för sång-, dans- och teaterintresserade.
 Därför startade hon och Boby 2010 Showskola i Trosa. Det har nu blivit 11 kurser genom åren.

Josephine och Boby har över 12 års erfarenhet av undervisning och att sätta upp föreställningar och Shower.
I uppdrag av Trosa Kulturskola satte Josephine & Boby upp musikaler på skoltid i Trosa kommun.

Resultatet blev Sagovärlden. Som de själva skrev och sedan undervisade i sång,dans och teater.

Josephine Betschart -

Sångerska, skådespelerska, artist och Regissör.

Hon kommer från början från Trosa och är utbildad i Musikal vid Mälardalens Högskola, skådespeleri på Teaterhögskolan  och sångpedagogik vid Kungliga Musikhögskolan.

Hon har bl.a. medverkat i föreställningarna ”Rasmus på Luffen ”och ”Karlsson på taket”  på Oscarsteatern och på Turné.
Samt ensemble i ”Jesus Christ Superstar”  på Göta lejon.
Hon har regisserat och medverkat i Pippi Lågstrump på de sju haven
Josephine har startat och driver Trosa sommarteater.

Josephine har flera års erfarenhet av undervisning i teater och sång. Hon har undervisat för bl.a.  Trosa Kulturskola, Värmdö Kulurskola, Studiefrämjandet Nacka, Tumba kulturskola, Folkuniversitet och Base23

Boby Almroth Betschart -
Koreograf,  Artist, skådepare och dansare.

Showartist, dansare och koreograf utbildad vid Musikalakademins yrkesutbildning i Umeå. Har bl.a. gjort Bill Sykes i Musikalen Oliver på turné i Sverige och Finland. Han medverkade 2012 i Musikalen Jesus Christ Superstar. 2015 medverkade han i Otello på kungliga Operan.

Boby har koreograferat ett flertal shower i olika sammanhang.

Boby mångårig erfarenhet av att undervisa och har jobbar som danslärare för bl.a. Trosa kommun, Folkuniversitetet,  NBV m.fl

Boby är även utbildad Professional Editor vid Medieinstiutet och filmar och redigarar alla vår shower skolefiilmer.

Copyright 2017 all images and photographs, all rights reserved.

No content or imagery may be used without the expressed written consent by Josephine Betschart